Termin wydarzenia: 18-22.11.2024 r.

TYDZIEŃ KSIĘGOWY

Dni
Godzin
Minut
Sekund
Zapisz się już dziś!

UDZIAŁ JEST BEZPŁATNY

Zmiany podatkowo-księgowe w 2025 roku oraz bieżące problemy

Miejsce: Online

Czas: godzina 9.00

O TYGODNIU KSIĘGOWYM

Zapraszamy na cykl bezpłatnych szkoleń online na temat ostatnich zmian w prawie i ich skutków na Twoją pracę. Zajmiemy się szczególnie zmianami jakie wchodzą w 2025 roku.


Pierwsze dwa dni Tygodnia księgowego poświęcimy nowelizacji ustawy o VAT w 2025 roku. Dowiesz się, jak implementacja dyrektywy SME wpłynie na zwolnienia VAT dla małych przedsiębiorstw, zarówno w Polsce, jak i innych krajach UE. Pozbędziesz się wątpliwości dotyczących zmian w kontekście procedur One Stop Shop, zwolnień VAT oraz nowych zasad rozliczania usług kulturalnych, artystycznych i sportowych.


Trzeciego dnia dowiesz się o zapowiadanych zmianach w ustawie o rachunkowości w 2025 r. w obszarze leasingu. Przepisy nowelizacji ustawy o rachunkowości przynoszą zmiany, które mogą znacząco wpłynąć na uproszczenia w klasyfikacji umów leasingowych dla jednostek małych i mikro. 


Przez ostatnie dwa dni Tygodnia księgowego skupimy się na tym jak uniknąć błędów przy rozliczaniu zaliczek w VAT. Poznasz praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci prowadzenie ewidencji i zminimalizują ryzyko błędów podatkowych.

Dla kogo?

Zapisz się
  • księgowi
  • główni księgowi
  • biura rachunkowe
  • specjaliści ds. płacowych

Korzyści:

  • udział w bezpłatnym wydarzeniu w gronie znakomitych ekspertów
  • możliwość zdobycia praktycznej wiedzy przydatnej w pracy
  • przygotowanie się do zmian, jakie wchodzą w życie w 2025 roku
  • możliwość udziału w wydarzeniu w dogodnych warunkach z każdego miejsca

PROGRAM TYGODNIA KSIĘGOWEGO

łączny czas trwania ponad 350 min.

18.11.2024

Nowelizacja ustawy o VAT 2025: Dyrektywa SME i jej wpływ na małe przedsiębiorstwa cz. 1

Zdobądź wiedzę na temat nadchodzących zmian w ustawie o VAT, które wejdą w życie już od 1 stycznia 2025 roku. Dowiedz się, jak implementacja dyrektywy SME wpłynie na zwolnienia VAT dla małych przedsiębiorstw, zarówno w Polsce, jak i innych krajach UE. Oglądaj szkolenie online i zyskaj pewność, że rozliczana przez Ciebie firma będzie gotowa na nadchodzące zmiany.


Korzyści z obejrzenia szkolenia Mirosława Siwińskiego:

  • poznasz najnowsze przepisy dotyczące zwolnień VAT dla małych przedsiębiorstw, które wejdą w życie od 2025 roku. Dowiesz się, jak przepisy wpłyną na Twoje rozliczenia VAT;
  • dowiesz się, jak zmiany wprowadzone przez dyrektywę SME mogą wpłynąć na Twoją firmę, zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii Europejskiej;
  • otrzymasz wskazówki od doświadczonego doradcy podatkowego, jak skutecznie wdrożyć nowe przepisy i uniknąć pułapek podatkowych;

19.11.2024

Nowelizacja ustawy o VAT 2025: Dyrektywa SME i jej wpływ na małe przedsiębiorstwa cz. 2

Zapraszamy do obejrzenia drugiej części szkolenie online dotyczące go zmian w VAT w kontekście dyrektywy SME. Obejrzyj szkolenie, które rozwieje Twoje wątpliwości dotyczące zmian w kontekście procedur One Stop Shop, zwolnień VAT oraz nowych zasad rozliczania usług kulturalnych, artystycznych i sportowych. Nie czekaj – zrozum kluczowe zmiany i przygotuj swoją firmę na nadchodzące regulacje!


Korzyści z obejrzenia szkolenia Mirosława Siwińskiego:


  • dowiesz się, jak nowelizacja przepisów i implementacja dyrektywy SME wpłynie na Twoje rozliczenia podatkowe, np. w kontekście procedur One Stop Shop;
  • zrozumiesz, jakie korzyści niesie nowa procedura VAT oraz jak unikać zagrożeń związanych z transgranicznym korzystaniem ze zwolnienia podmiotowego;
  • poznasz sposoby na uproszczenie procesu rejestracji i rozliczeń VAT w Polsce oraz w innych państwach członkowskich, co pomoże Ci zaoszczędzić czas i uniknąć kosztownych błędów;
  • poznasz skomplikowane przepisy w przystępny sposób, dzięki czemu zyskasz pewność w prowadzeniu międzynarodowej działalności gospodarczej.

20.11.2024

Nowelizacja ustawy o rachunkowości: jak skorzystać z nowych uproszczeń w leasingu

Przepisy nowelizacji ustawy o rachunkowości przynoszą zmiany, które mogą znacząco wpłynąć na uproszczenia w klasyfikacji umów leasingowych dla jednostek małych i mikro. Nowe progi dla aktywów bilansowych i przychodów oznaczają, że więcej firm będzie mogło korzystać z uproszczonego podejścia zgodnie z zasadami podatkowymi, co zapewnia stabilność finansową i niższe koszty obsługi. Odkryj, jakie korzyści przynosi ta nowelizacja i dowiedz się, jak poprawnie stosować uproszczenia w swojej polityce rachunkowości. Sprawdź, jakie warunki musisz spełnić i jakie nowe limity będą obowiązywać po zmianach.


Korzyści z obejrzenia szkolenia dr Katarzyny Trzpioły:

  • poznasz zmiany w limitach aktywów, przychodów, które pozwalają na korzystanie z uproszczonej klasyfikacji leasingu
  • dowiesz się, jak nowe przepisy eliminują konieczność corocznego przeliczania statusu jednostki, co umożliwia dłuższe stosowanie uproszczeń;
  • zoptymalizujesz koszty księgowe;
  • zyskasz wiedzę, jak reagować na przekroczenie progów oraz jak planować działania związane z ewentualną utratą prawa do uproszczeń;
  • dowiesz się, jakie jednostki i w jakich przypadkach nie mogą stosować uproszczeń, co minimalizuje ryzyko błędów i konsekwencji prawnych.

21.11.2024

Sprawdź, jak uniknąć błędów przy rozliczaniu zaliczek w VAT cz. 1

Zaliczki w VAT to obszar, w którym łatwo o pomyłki. Ze szkolenia online dowiesz się, na co zwracać szczególną uwagę przy rozliczaniu zaliczek oraz jak interpretować przepisy, które nie zawsze są jednoznaczne. Poznaj najczęstsze błędy w rozliczaniu zaliczek, sprawdzone sposoby, jak ich unikać, eliminując ryzyko sankcji ze strony organów podatkowych.


Dzięki szkoleniu online prowadzonemu przez Luizę Pieprzyk:

  • unikniesz typowych błędów, które często są wychwytywane przez organy podatkowe;
  • poznasz informacje o najnowszych interpretacjach podatkowych dotyczących zaliczek, co pomoże lepiej poruszać się w niejednoznacznych sytuacjach;
  • nauczysz się poprawnie rozliczać zaliczki, zgodnie z obowiązującymi przepisami, minimalizując ryzyko błędów księgowych;
  • będziesz lepiej przygotowany na kontrole ze strony fiskusa;
  • Wskazówki dotyczące zawierania umów z klientami i właściwego dokumentowania transakcji pomogą uporządkować procedury wewnętrzne, co usprawni rozliczenia;

22.11.2024

Sprawdź, jak uniknąć błędów przy rozliczaniu zaliczek w VAT cz. 2

Zapraszamy do obejrzenia drugiej części szkolenia, które pomoże Ci uniknąć błędów przy rozliczaniu zaliczek w VAT. Dowiesz się, jak poprawnie wystawić fakturę korygującą, kiedy należy dokonać zwrotu zaliczki oraz jak rozróżnić zaliczkę od zadatku, aby zabezpieczyć swoje interesy. Poznaj praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci prowadzenie ewidencji i zminimalizują ryzyko błędów podatkowych.


Dzięki szkoleniu online prowadzonemu przez Luizę Pieprzyk:

  • dowiesz się, jak prawidłowo wystawić faktury korygujące;
  • poznasz kluczowe różnice między zaliczką a zadatkiem oraz ich wpływ na umowy i transakcje;
  • nauczysz się, jak skutecznie zabezpieczyć swoje transakcje i unikać ryzyka utraty środków;
  • zyskasz wiedzę na temat optymalnego prowadzenia dokumentacji, aby nie narazić się skarbówce.

PRELEGENCI

Członek Rady Konsultacyjnej przy Rzeczniku MŚP, trener, wykładowca, specjalista w zakresie VAT w Polsce i UE

AUDYTOR PODATKOWY

Luiza Pieprzyk

Doradca podatkowy, radca prawny, wykładowca i doświadczony szkoleniowiec

DORADCA PODATKOWY

Mirosław Siwiński

Wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.

Doktor nauk ekonomicznych

Katarzyna Trzpioła

ORGANIZATOR

PARTNERZY

Nie przegap terminu, zapisz się już dziś!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

WYPEŁNIJ FORMULARZ

ZAPEWNIAMY

  • Dzień po zakończeniu TYGODNIA KSIĘGOWEGO otrzymasz certyfikat uczestnictwa w TYGODNIU KSIĘGOWYM online, który będziesz mógł samodzielnie wydrukować.
  • Materiały TYGODNIA KSIĘGOWEGO przez 7 dni po TYGODNIU KSIĘGOWYM
  • Merytorykę - doświadczeni Eksperci

Po zapisaniu się na TYDZIEŃ KSIĘGOWY otrzymasz mail potwierdzający udział w TYGODNIU KSIĘGOWYM.
Koniecznie potwierdź swój udział w TYGODNIU KSIĘGOWYM, klikając w link z e-maila!
Dodatkowo w dniu rozpoczęcia TYGODNIA KSIĘGOWEGO przypomnimy Ci o niej e-mailowo oraz prześlemy informacje organizacyjne.




* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe

Wiedza i Praktyka sp. z o.o., ul. Łotewska 9A, 03-918 Warszawa,

tel.: (22) 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl


Numer NIP: 526-19-92-256, Numer KRS: 0000098264 - Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie

XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego: 200 000 zł.