W Krajowym Systemie e-Faktur mogą pojawić się różne problemy, jak np. awaria, czy niedostępność KSeF. Mogą pojawić się też problemy po stronie podatników. Jak w takiej sytuacji postępować z fakturami? Sprawdźmy na przykładach.
Materiał przygotowany przez naszego eksperta
Podczas szkolenia online ekspert Patrycja Kubiesa, doradca podatkowy, wyjaśni m.in.:
Co oznacza awaria KSeF ogłoszona w BIP, a czym jest awaria ogłoszona w social mediach;
Co oznacza niedostępność systemu;
Czym są problemy techniczne podatnika;
Jakie są skutki podatkowe związane z awarią, niedostępnością, czy problemami technicznymi podatnika;
Jakie obowiązki ma podatnik w okresie awarii KSeF i jak wtedy udostępniać faktury nabywcy;
W jakim czasie po zakończeniu awarii przesłać faktury do KSeF i jakie kary grożą za niewywiązanie się z obowiązków;
Jakie obowiązki ma podatnik, jeżeli awaria zostanie ogłoszona przez Ministerstwo Finansów w social mediach i czy po takiej awarii przesłać fakturę do KSeF;
Jak postępować w przypadku niedostępności KSef, np. spowodowanego pracami serwisowymi;
Co ma zrobić podatnik, który próbuje wystawić fakturę, a ma problemy techniczne.